Beskrivelse af træningen:

  • Holdet dyrker en blanding af konditionstræning og styrketræning. Tempoet er på 6,5 – 8,5 min/km.
  • Vi tilbagelægger 3 – 6 km på en træningsaften afhængigt af, hvad der er på programmet (megen teknik, kort distance – lidt teknik, længere distance).
  • Vi træner ikke til en bestemt distance, men øver teknikker, strategier og tempo i skøn forening. Målet er at blive stærkere og få ro på løbet.
  • Vi mødes hver tirsdag kl. 17.30 ved Prøvehallen/Spinderiet og starter med at deltage i Valbyløbernes fælles opvarmning. Derefter træner vi efter eget program. Vi er tilbage ved Prøvehallen mellem 18.30 og 18.45.

Forudsætninger for at deltage:

  • Du skal være villig til at være en del af et hold, hvor det ikke altid er tempoet, der er det afgørende. Tag dog ikke fejl: Vi knokler alligevel!
  • Du skal vide, at det er et løbehold – ikke et ganghold.
  • Du skal kunne leve med, at det måske nogle gange er dig, der ligger bagerst – og vide, at det er ok! De hurtigste skal nok slå følge med dig før eller siden. Vi får altid bagtroppen med.
  • Du skal kunne leve med, at du nogle gange er den hurtigste og vide, at det forpligter: Holdets tempo er trænerens tempo, så hold øje med træneren, hvis du ikke selv vil finde hjem.