Slow Fox – v. Marianne K

Hold Slow Fox træner ikke til en bestemt distance, men øver teknikker, strategier og tempo i skøn forening.
Målet er at blive stærkere og få ro på løbet. Tempoet på holdet ligger på mellem 7:00 og 8:30 min/km.

Run for Fun – træningsprogram – v. Erik Kragh, Lene Daugbjerg og Karin Lynggaard m.fl.

Erik KraghRun for Fun er holdet for motionister der kan løbe min. 5 km, vi løber i tempo 6.30 – 6.45. Tirsdagstræningen består typisk af intervaltræning, bakketræning, styrketræning og fartlege og en kort løbetur, vi er ude i ca. 1 time. Vi har fokus på løbeteknik og løbestil, ting der kan gøre det lettere for os at komme igennem 10 km.

Lørdag har vi længere ture på programmet, men ruten lægges så man nemt kan afkorte sin tur, Målet er at alle skal kunne løbe min. 10 km.
Har du løbet alene og gerne vil løbe med i en klub og få gode løbekammerater er vi et godt udgangspunkt. Der er planlagt træning og ruter og der er flere løb vi deltager fælles i.

Hold Fællesskabet – træningsprogram –  Her er det en forudsætning at du kan løbe 10 km. Tempomæssigt ligger vi fra ca 4.45 min/km – 6.00 min/km.

Hver anden tirsdag løber vi 10 km i et stabilt tempo, nogle gange med opsamling, andre gange i hold med udgangspunkt i 3 eller 4 tempi afhængigt af dagens fremmødte løbere.
Hver anden tirsdag er der enten tempotræning (10 km med skift i tempo undervejs), eller interval/bakketræning.
Alt i alt skulle træningen give mulighed både for individuelt tempo, samtidig med at du får energiboostet ved at træne tempo sammen med mange.

Lørdagen er forbeholdt træning på lidt længere distancer. Målet er at altid tilbyde 10 km og “på vej mod halv eller hel-maraton”.

Blandt tirsdagens tovholdere/fartholdere finder du:  Christian, Bibi, Søren,  Janne, Claus, Liz og John. Der er mange trænere, men det er også et stort hold og spænder bredt tempomæssigt.

Hannover Christian Bibi  
  Liz Haltrup